Motuahoria eiland

Vorige bericht had ik vermeld dat ik een tijdje met een Nederlander heb op getrokken. Hier komen de avonturen die ik wel op het web wil hebben. Rond 10 uur reden we samen weg uit Tutukaka, het inpakken van tas gaat naar mijn gevoel steeds sneller.

In de lonely planet stond een toilet beschreven die erg indrukwekkend moest zijn, en dit lag op de route naar de bay of island. Eenmaal daar aangekomen bleek het niet heel indrukwekend te zijn ik heb er zelfs geen foto van genomen. Binnen uur waren we Kawakawa al weer uit en voor de middag kwamen we nog aan in Pahia. Eenmaal aan gekomen hebben we een leuke hostel gezocht met een zwembad waar ik maar 1 keer in heb gelegen. Na gesetteld te zijn gingen we die middag nog de oude hoofdstad van Nieuw Zeeland bezoeken genaamd Russell. Na een kort boottochje kwamen we in Russell aan, onze verwachtingen waren hoog gespannen omdat mensen Russell de hemel in prezen. Dit viel allleeen vies tegen het was een klein dorpje met veel historie waar je niet veel van terug zag. We hadden het dan ook snel gezien en liepen naar de andere kant van het eiland waar een mooi strand moest zijn. Dit was ook wel een mooi strand, na een verfrissende duik gingen we terug naar onze hostel.

Samen met een Duitser hebben we pasta gemaakt voor 5 personen terwijl we maar met zreijn drieën waren. Na een heerlijke maaltijd gingen we nog even wat drinnken in lokale bar, volgens de Mauri cultuur was die dag het einde van de wereld. Toch waren alle feesten om 1 uur al afgelopen dronken worden zat er voor mij dus niet in, misschien maar goed ook want bier is hier verschrikkelijk duur.

De volgende dag hebben we een zeil toch naar 1 van de 144 eilanden in de bay of island gemaakt namelijk motuahoria eiland waar captain cook ooit is verbleven. Daar aangekomen konden we er kayaken en snorkelen en een wandeling naar hoogste punt van eiland. Al deze dingen hebben we ook gedaan het uitzicht was echt fantastisch. Na even zelf gevaren te hebben met de zeilboot gingen we samen met de dames van de boot uit eten in een goedkoop restaurant.. Hier hebben we uiteindelijk nog minder betaald omdat we de vekeerde rekening kregen, deze rekening was van andere tafel met maar 2 hoofd gerechten ipv 4. Die avond zijn we ook gezamelijk nog wat gaan drinken zo kwam er een einde aan het samen reizen met de Nederlander, na gegevens uitgewisseld te hebben zijn we allebei doorgereist.

To be continued,

Locatie

1 reactie aan “Motuahoria eiland”

1. Arjan zegt:

Erik,

Volgens de kaart heb je een tussenstop gemaakt in Noord Amerika…. Denk dat je een marker niet helemaal goed geplaatst hebt.

Qua foto’s gaat het nu zeker de goede kant op, ‘t is net Discovery Travel.

Groet.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

comments-bottom

Aanbevolen foto's

Canterbury Geplaats door author icon Erik mei 28th, 2013 | 2 reacties
Mount Cook Geplaats door author icon Erik mei 27th, 2013 | 3 reacties
Otago Central Rail T... Geplaats door author icon Erik mei 22nd, 2013 | 1 reactie

Hoogste gewaardeerd

Lake Waikaremoana Geplaats door author icon Erik
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes - 5,00 / 5)
Loading ... Loading ...
Heaphy Track Geplaats door author icon Erik
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes - 5,00 / 5)