North Coromandel

Op aan rade van de lonely planet en locals besloot ik om een track te gaan doen in het noorden van het coromandel gebied. Er waren alleen wel wat problemen volgens de oudere dames in de hostel was er een kleine kans dat ik een lift naar start zou krijgen. En heel het noorden heeft geen supermarkten boven coromandel town. Eigenwijs dat ik was besloot ik toch te gaan liften naar de start van de wandeling en eten voor 4 dagen mee te nemen.

Het liften ging vrij makkelijk zoals gewoonlijk, rond de middag kon ik mijn tent opzetten op een kampterrein met uitzicht op de zee. Die middag heb weinig gedaan behalve water regelen dat ik niet zelf hoe te koken voor ik het kon drinken. Na weer een heerlijke rijst met doperwten en bbq sauce maaltijd ging ik een ‘korte’ wandeling doen. Je kon namelijk over het rotsachtige strand lopen en dan was er een route terug naar de camping. Tijdens het klimmen en lopen over het rotsachtig strand bedacht ik me wel als ik nu mijn been breek ben ik wel de lul. Er was ook 1 sprong van rots naar rots die ik nu niet meer zou maken, zelfs tijdens wandelen leer ik nog dingen. Eenmaal aangekomen bij het begin van de weg terug kwamen er enkele vissers naar beneden om daar te gaan vissen. Toen de vissers allemaal gepasseerd waren kon ik via het touw naar boven klimmen, boven dacht ik het pad gevonden te hebben maar dit bleek niet het pad te zijn en moest ik ook terug en toen had ik ook wel door dat het geen pad was. Ik was verdwaald midden in een bos er gingen toen wel wat gedachtes door mijn hoofd ‘jonge man zonder goede voorbereiding en overmoed dood getroffen in het bos na 10 jaar’. Na enkele keren goed adem te halen en mijn verstand te gebruiken liep ik terug naar de zee en kwam ik halverwege het pad tegen en kon ik terug naar camping lopen.

Terug op de camping sprak ik de gene die mij de route had verteld. En al gauw kwam de terug route ter sprake, ik bleek niet de enige die moeite had de weg terug te vinden. Toch blij dat ik het gedaan heb want deze fout ga ik niet snel nog eens maken.

De volgende dag stond de wandeling op het programma waarvoor ik gekomen was. Dit was ook de eerste wandeling waar ik met volle bepakking liep. Toch nog wel wat zwaarder dan ik verwacht had, gelukkig had ik me goed voorbereid ik wist dat wandeling 4 uur duurde en ik had de hele dag om het einde te bereiken. Het was tegen 3 uur toen ik op de volgende camping aankwam en ik de Coromandal Coastal Road van Stony Bay naar Flecher Ba voltooid had. Alleen zaten beide voeten wel onder de blaren, dit was te verwachten to be continued.

Locatie

2 reacties aan “North Coromandel”

1. Arjan zegt:

Ha,

“fijn” on te zien dat ik niet de enige en geweest die afgezien heeft. Heb zelf de winterhike gelopen.
    36,7 km met bepakking, ging ook niet “vanzelf” en met enig lichamelijk ongemak gepaard.

Weet niet precies hoe het GSM technisch daar zit maat heb je geen dekking in die gebieden?
    Iig goed om te lezen dat je (ondanks een riskante sprong) toch met beide benen op de grond staat.
    Als ik een ding tijdens het hiken wel geleerd heb dan is het dat een lange afstanden nog echt iets anders is dan “ruig terrein”. En dan reken is zelfs een graspaadje langs een beek nog tot ruig terrein. Dit heeft meteen impact op je max. snelheid en de belasting van je voeten, knieën , e.d. Allemaal factoren om rekening mee te houden als je je route bepaald. (Zegt de padvinder :-) )

Hoor snel van je, veel plezier.

Groet

2. Arjan zegt:

Erik,

Nog even een kleine huishoudelijke mededeling,
    heb voor het artikel “Coromandal Town” en het bovenstaande artikel toegevoegd aan de categorie “Noorder Eiland” op deze manier komen ze ook bij de blog sectie te staan.

De site werkt het prettigst als je de blogs leest en de foto’s doorbladerd, wanneer een artikel dus niet in een van de 3 categorieën geplaatst word, loop je de kans dat lezers hem missen.

Groet,

Arjan

P.S. – Ben nog bezig met de kaart uitlijning, op mijn site gaat het wel goed, vermoedelijk zit het in de template.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

comments-bottom

Aanbevolen foto's

Canterbury Geplaats door author icon Erik mei 28th, 2013 | 2 reacties
Mount Cook Geplaats door author icon Erik mei 27th, 2013 | 3 reacties
Otago Central Rail T... Geplaats door author icon Erik mei 22nd, 2013 | 1 reactie

Hoogste gewaardeerd

Lake Waikaremoana Geplaats door author icon Erik
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes - 5,00 / 5)
Loading ... Loading ...
Heaphy Track Geplaats door author icon Erik
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes - 5,00 / 5)