Taupo

Zoals ik de vorige keer al aan gaf was mijn plan om naar Taupo te gaan. Alleen het was die ochtend niet echt lekker weer en het was nog te gezellig. Bijna iedereen bleef nog in de hostel vanwege het slechte weer ook al was bijna iedereen al uitgecheckt. Maar rond 12 uur heb ik toch de knoop doorgehakt om verder te gaan. Na afscheid genomen te hebben begon ik met liften, dit was de eerste keer dat werd opgepikt door een vrachtwagenchauffeur die mij ook gelijk helemaal naar Taupo bracht.

Aangekomen in taupo ging ik naar de hostel waar de goedkoopste camping plekken waren. Tot mijn grote verbazing waren er geen plekken meer voor de volgende 2 dagen. Waardoor ik maar naar de i-site ging om informatie over Taupo te verkrijgen. Daar hoorde ik dat iets buiten het centrum een gratis campeer terrein was aan een rivier. Na half uur lopen kwam ik aan op de camping en heb ik mijn tent opgezet naast twee Oostenrijkse dames.

Na het avond eten besloot ik nog naar de watervallen te gaan. Dit was ongeveer half uurtje lopen van de camping. Daar aangekomen was ik toch wel onder de indruk want ik heb al een hoop watervallen gezien maar deze was niet de hoogste maar brede en met een hele hoge senelheid waardoor water wit en lichtblauwe kleur kreeg. Maar het werd al bijna donker dus ik ging terug naar de camping, toch wel goed dat ik voor de zekerheid mijn zaklamp had meegenomen. Terug op de camping ben ik na tanden poetsen gelijk naar bed gegaan.

Eerder had ik al aangegeven dat ik me zelf wou belonen voor het doen van mijn eerste meerdere dagen wandeling. Namelijk door te gaan skydiven, die ochtend was er geen wolkje aan de lucht perfect voor skydiven. Na betaald te hebben werd ik opgehaald en naar vliegveld gebracht, daar aangekomen moest ik mijn gewicht doorgeven ik dacht dat zal wel rond de 90 kilo zijn. Maar tot mijn grote verbazing ben ik 7 kilo’s afgevallen, leuke bijkomstigheid. Na wat instructies was het tijd om op te stijgen naar 15.000, dit duurde ongeveer 30 min. Ik was de eerste die moest springen ik had niemand voor mij om te kijken hoe het ging. Ook had ik mijn instructeur aangegeven dat ik wel extreem wou gaan wat inhoud dat we tijdens vrije val alle kanten op draaiden. En wat een kick is die 60 secondes vrije val. Vervolgens ging de parachut open en mocht ik zelf nog even sturen met een geweldig uitzicht over de meer bij Taupo. Beneden aangekomen kon ik 15 min bijna niemand verstaan, helaas waren de foto’s en filmpjes nog een extra 50 % bovenop de prijs van het skydiven zelf, heb dus geen foto’s van vlucht zelf

Doordat ik die dag vrij veel had uitgegeven besloot ik de rijst die al een aantal dagen in mijn backpack zat op te maken. Maar toen ik terug kwam op de camping was ik omringt door mauri’s die mij uitnodigde om met hun mee te eten, hier kon ik natuurlijk geen nee op zeggen nadat ik gehoord had ik 7 kilo’s was afgevallen. En lekker dat het was vooral het zelf gemaakte brood, dit was namelijk brood dat gefrituurd werd.

Na zoveel geld uitgegeven te hebben werd het weer tijd voor een meerdere wandeling en dat kwam goed uit want in de buurt is weer een meerdere dagse wandeling, volgende keer weer video’s

to be continued.

4 reacties aan “Taupo”

1. Anouk zegt:

Hey thrillseeker!
    Weer een vinkje op je lijst. Hoewel, zonder bewijsmateriaal… ;-)
    En integreren met de maori’s, de locals van de locals!
    Kom je die veel tegen en woonden die nou op dat kampeerterrein?
    Ciao, Anouk

2. Erik zegt:

Die woonden niet op kampeerterrein, was een familiedag voor hun beetje zelfde als bij ons alleen langer

3. Judith zegt:

Hey Erik,
    Gaaf om te lezen dat je bent wezen skydiven!! Jaloers, lijkt me echt een kick geven. Een cursus integreren kun je leren is niet meer nodig begrijp ik ;-). Ik ben benieuwd naar je volgende filmpjes van je trek. Zijn de blaren van de vorige trek inmiddels al verdwenen?
    Groetjes
    Judith

4. Arjan zegt:

7 kilo in 2 maand, misschien moet ik ook maar eens die kant op gaan ….

Denk dat het voor ons ook geen verassing was, we zagen je op de video’s en daar had je al een behoorlijk smaller koppie.
    Gaaf om te lezen dat je gesprongen bent, alle zenuwen onder controle?

edit 18:45, heb nog even een “marker” geplaatst

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

comments-bottom

Aanbevolen foto's

Canterbury Geplaats door author icon Erik mei 28th, 2013 | 2 reacties
Mount Cook Geplaats door author icon Erik mei 27th, 2013 | 3 reacties
Otago Central Rail T... Geplaats door author icon Erik mei 22nd, 2013 | 1 reactie

Hoogste gewaardeerd

Lake Waikaremoana Geplaats door author icon Erik
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes - 5,00 / 5)
Loading ... Loading ...
Heaphy Track Geplaats door author icon Erik
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes - 5,00 / 5)